no-img
ساروگرافیک

مشکلات و سوالات متعدد فتوشاپ - ساروگرافیک

ساروگرافیک

ادامه مطلب

ZIP
مشکلات و سوالات متعدد فتوشاپ
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
تیر ۶, ۱۳۹۶

مشکلات و سوالات متعدد فتوشاپ


https://sarographic.ir/wp-content/uploads/2017/06/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE.jpg

فتوشاپ گاهی مشکلات و ارور هایی پیدا می کند که برای کاربران آن قابل تحمل نیست و تقریبا مشکلات و ارور های آن برای تمام کاربران شباهت زیادی دارد در این پست مشکلات متعدد کاربران را در نرم افزار فتوشاپ حل و بررسی می کنیم.

مشکلات و سوالات متعدد فتوشاپ

مشکل:گاهی اوقات وقتی که دارید با فتوشاپ کار می کنید، ممکنه که یهو ببینید پنل ها (قسمت ابزار ها و لایه و navigator و …) پنهان میشن و این اعصاب آدمو حسابی خورد میکنه و اگه راه حلش رو ندونید احتمالا فتوشاپ رو یه بار می بندید و دوباره بازش میکنید تا ارور یا مشکل رفع بشه.

راه حل:و اما را حل! ? معمولا دکمه ی Tab می تونه همه ی پنل های فتوشاپ رو پهان کنه و اگه دوباره انو فشار بدید ، تمام پنل ها برمی گرده. البته این دکمه پنل هایی رو که قبلا آورده بودید رو بر میگردونه و نیازی نیست که دوباره از منوی Window پنل ها رو فعال کنید.

 

مشکل  :ممکنه که گاهی اوقات با ابزار تایپ و یا برخی دیگه از ابزار ها کار کنید و بعد بخوایید از ابزار براش هم استفاده کنید. ولی ببینید که شکل براش عوض شده که به سختی دیده میشه یا کلا براش نمایش داده نمیشه.
راه حل :اگه براش یا قلم شما اینطوری میشه، احتمالا شما حالت دقیق رو برای براشتون انتخاب کردید(حواستون نبوده، دستتون خورده!?).
فشار دادن کلید Caps Lock ، براش رو به حالت قبلی بر می گردونه. همچنین میتونید این کار رو از تنظیمات فتوشاپ با زدن دکمه های ctrl+k انجام بدید.

 

مشکل:هر نرم افزاری هنگ میکنه! به عنوان یه راه حل ، همیشه به سایز سندی که دارین روش کار میکنید ، دقت کنید. تاجایی که می تونید(و میشه)، سایز رو کمتر کنید. حتی اگه سایز فایل ، سرعت فتوشاپ رو کاملا کم نکنه، هنوز روی کار کردن ابزار ها تاثیر میزاره?! اگه Liquify خیلی هنگ می کنه یا خیلی طول می کشه که نتیجه کار رو نشون بده ، این دوتا روشو امتحان کنید.

راه حل:خیلی از هنرمندها? میخوان که رزولوشن کارشون همیشه بالا باشه! ولی این کار یه بدی داره که سرعت کار رو پایین میاره. خوشبختانه یه راه برای این مشکل هست که کیفیت یا روزلیشن کار پایین نیاد ولی تغییراتی که میخواین به طور غیر مستقیم اعمال بشه.

همیشه از CTRL+J برای کپی کردن لایه ای که میخواین روش فیلتر رو انجام بدید، استفاده کنید تا یه کپی ازش گرفته بشه.
به مسیر Image > Image Size  برید و رزولوشن (Resolution) رو به 72Dpi تغییر بدید.

حالا برید به Filter > Liquify، (کار شما باید سریع تر باز بشه.)
حالا ویرایش های خودتون رو انجام بدید (هر کاری که می خواستید با  Liquify انجام بدید). به جای زدن دکمه ok ، باید دکمه Save Mesh رو بزنید.

liquify رو ببندید. با Ctrl+Z ، تغییرات رزولوشن رو از بین ببرید.
حالا دوباره برید به بخش فیلتر liquify و ایندفعه Load mesh رو بزنید و بعد Mesh سیو شده رو باز کنید تا تمام تغییرات به طور دقیق و با رزولوشن بالا روی تصویرتون اعمال بشه.

 

راه حل: راه حل اول ، روش خوبی برای حل مشکل این فیلتر هست. اما ممکنه که شما بخواهید که فقط رو قسمت کوچیکی از تصویر فیلتر رو اعمال کنید. خوب برای این کار لازم نیست که یه ساعت صبر کنید تا کل تصویر تو فیلتر لود بشه ! کافیه از ابراز (M) selection tool استفاده کنید و منطقه ای که می خوایید رو انتخاب کنید و بعد برید سراغ اجرای فیلتر. با کار کردن با قسمت کوچیک تر، فتوشاپ زمان کمتری رو برای لود کردن تصویر صرف می کنه و سرعت کار هم بالاتر میره.

 

مشکل:ابزار هایLiquify من کار نمی کنند!

راه حل:اگه موقع کار کردن با این فیلتر ، اصلا براش رو مشاهده نمی کنید یه راه حل است! فقط سایز براش (قلم) رو کوچیک کنید!

راه حل:ممکنه که شما گاهی اوقات به تنظیمات رفته باشین و یه چیزایی رو مثل بچه ها عوض کرده باشید که خودتون هم نمیدونید چین! (خودمو میگم!?) خوب ، برای ریست تنطیمات، وقتی فتوشاپ رو باز کردید Alt+Control+Shift  رو نگه دارید.

 

 

می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این پست مطرح کنید!

 



موضوعات :
فتوشاپ

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *