no-img
ساروگرافیک

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت - ساروگرافیک

ساروگرافیک

ادامه مطلب

ZIP
نکات مهم در طراحی کارت ویزیت
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
خرداد ۱۲, ۱۳۹۶

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت


https://sarographic.ir/wp-content/uploads/2017/06/5435656787698.jpg

رعایت اصول در طراحی کارت ویزیت میتواند تاثیر مثبتی بر مشتریان شما در نگاه اول داشته باشد. در ادامه نکات مهم در طراحی کارت ویزیت را بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

1- رنگ و سایز کارت ویزیت

قبل از شروع طراحی کارت ویزیت مشخص کنید که آن را با چه ابعاد و روشی قرار است چاپ کنید. نوع فایل و سایز کارت را از چاپخانه ای که میخواهد آن را برای شما تولید کند بپپرسید. سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت 84 در 55 میلیمتر است و بهترین سایزی که میتوانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید 1039 در 697 پیکسل خواهد بود. برای اطمینان از کیفیت نهایی کار تصاویر بکار رفته در آن باید حداقل 300 dpi باشند.
طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان بر روی RGB قرار ندهید. در CMYK رنگ سفید توسط کاغذ چاپ تامین میشود و امکان ساخت رنگ سفید نیست.
انتخاب سیستم رنگ در طراحی کارت ویزیت

سیستم RGB براساس نور و مناسب نمایشگر ساخته شده است، در این روش رنگ سفید با ترکیب سبز، آبی و قرمز ساخته میشود، اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB انجام دهید هرچقدر هم که از رنگهای خود راضی باشید در نهایت نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

2- تعیین محل برش

در حالتی که در طراحی کارت ویزیت زمینه را سفید انتخاب نکرده اید، حتما فضایی را برای برش احتمالی در نظر بگیرید. برای اطمینان از آسیب ندیدن طرح اصلی یک حاشیه 3 میلیمتری از هر طرف کارت با رنگ زمینه کارت را خالی بگذارید و اطلاعات مهم را در این بخش از طراحی کارت ویزیت قرار ندهید.

3- عدم استفاده از خط حاشیه

در واقع پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان از خط حاشیه در طراحی کارت ویزیت استفاده نکنید. در طرح اولیه زیبا بنظر میرسد ولی در برش نهایی ممکن است که این حاشیه از اطراف یکسان نبوده و کل طراحی کارت ویزیت شما را تحت تاثیر قرار دهد. تمامی دستگاهها هنگام برش لبه ها درصدی خطا دارند که این درصد متاسفانه در ایران بیش ار حد استاندارد است. یک میلیمتر خطا میتواند تمام زحمات شما را از بین ببرد.

4- استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت

انتخاب رنگها در هر طرحی تاثیر بسزایی خواهد داشت و طراحی کارت ویزیت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. رنگهای شارپ و چشمگیر میتواند توجه افراد را به کارت شما افزایش دهد ولی در نظر داشته باشید که استفاده از آنها به سادگی و زیبایی طراحی کارت ویزیت شما لطمه نزندو همچنین سعی کنید همخوانی مناسبی بین رنگهای به کار رفته در سایت، سربرگ، تبلیغات و طراحی کارت ویزیت خود برقرار کنید.
ابزارهای رایگان و آنلاین زیادی برای پیشنهاد ترکیب رنگ مناسب در اینترنت یافت میشوند، در همین وبلاگ نیز مقاله ای با عنوان انتخاب ترکیب رنگ مناسب ارائه شده است که میتواند در طراحی کارت ویزیت نیز به شما کمک کند.

5- متن شما باید خوانا باشد

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به کل از بین میبرد خوانا نبودن نوشته های روی آن است. مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند. این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن و یا استفاده از سایه ها و افمتهای نامناسب برای چاپ ایجاد میشود. در طراحی کارت ویزیت خود در نظر داشته باشید افرادی که عینکی هستند و یا پیرچشمی دارند بتوانند به راحتی اطلاعات کارت را بخوانند.
اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

6- همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت ویا در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین ممطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:
نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.
زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه بیان کنید.
اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.
کد QR: کد QR راه مناسبی برای انتقال سریع اطلاعات تماس مانند آدرس سایت است و میتواند شخصیت حرفه ای به شرکت و طراحی کارت ویزیت شما بدهد. برای ساخت کد QR خود میتوانید از ابزار QR رایگان وبسیما استفاده کنید.

7- ذخیره فایل طراحی کارت ویزیت

بخش نهایی و مهم کار، ذخیره صحیح فایل است، عدم دقت در این بخش میتواند زحمات شما در طراحی کارت ویزیت را هدر داده و نتیجه کار را با آنچه در ذهن دارید تغییر دهد.
ذخیره تصویر با فرمت Jpg یا PNG ممکن است حاشیه ها را کمی بی کیفیت کند، پس بهتر است فایل را بصورت لایه باز و یا با پسوند Tiff ذخیره کنید که از کاهش کیفیت آن جلوگیری شود.



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *