no-img
ساروگرافیک

شکل ها در طراحی لوگو - ساروگرافیک

ساروگرافیک

ادامه مطلب

ZIP
شکل ها در طراحی لوگو
zip
تیر ۱۰, ۱۳۹۶

شکل ها در طراحی لوگو


https://sarographic.ir/wp-content/uploads/2017/07/%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88.jpg

شکل ها در طراحی لوگو و یا حتی اجرای ایده طراحی آن نقش اساسی و مهمی دارند و بسیاری از برند های جهانی تنها با یک شکل ساده جرقه برند خود را زده است در این مقاله معنی و مفهوم شکل ها در طراحی لوگو را آموزش می دهیم.

شکل ها در طراحی لوگو

دایره:

دایره  نقطه ای است که توسعه یافته است، تفسیر نمادین آن شامل مفاهیم کمال، یکپارچگی و دوری از  هر نوع جدایی و تفکیک است.

علاوه بر مفهوم کمال ، دایره نمادی از خلاقیت، یعنی خلق جهان در برابر خالق نیز می باشد.

حرکت دایره ای کامل و تغییر ناپذیر است، بدون آغاز، بدون انجام و بدون تغییر می باشد و به همین خاطر است که دایره نمادی از زمان می باشد. زمانی که بدون تغییر و به صورت تکراری در حال چرخش است .

علاوه بر این، دایره که نمادی از حرکت پیوسته و مدور آسمان می باشد، با الاهیات نیز در ارتباط است. در متن های قدیمی آمده است که خداوند همچون دایره ای ست که مرکزش همه جا و محیطش هیچ کجاست.

دایره ساده ترین منحنی است که  بی نهایت ضلع دارد. قرار گرفتن حتی یک نقطه بر محیط آن نشانگر بریدگی در پیوستگی است، زیرا به معنی آغاز یا پایانی است که زائل کننده مفهوم ابدیت می باشد.

مربع:

مربع یکی از اشکال هندسی  میباشد و از بنیادی ترین شکل های نمادین به شمار می رود. مربع به دلیل شکل ظاهری اش القا کننده حس ثبات و سکون است و کاملا اشاره به جایی یا مکانی می تواند داشته باشد. همان جمله ای که وقتی می خواهیم به خانه ، اتاق یا جایی سقف دار اشاره نماییم و میگوییم چهار دیواری یا چهار خانه.

مربع شکل است که پر از رمز و راز است که به معمارگران زیادی در سراسر دنیا و در طول قرن ها الهام داده است . . مربع شکلی ساکن است کهضلع ها و زاویه های برابر آن احساسی از سکون، استحکام، کمال و استقرار بر می انگیزند.

مثلث:

مثلث با خورشید و گندم در رابطه است، نمادی از بارآوری است. مثلث با همین معنا بیشتر اوقات توسط هندیان، یونانیان و رومیان در قرنیزهای تزئینی ساختمان ها به کار رفته است.

مثلث انواع گوناگونی از جمله متساوی الاضلاع و قائم الزاویه و مختلف الاضلاع و متساوی الساقین دارد .

مثلث متساوی الاضلاع نشان دهنده  الوهیت، هماهنگی و تناسب میباشد. این نماد به عدد اشاره دارد و در صورتی که  با سایر شکل های هندسی ارتباط نداشته باشد به طور کامل مفهوم نیست. در واقع تمام اشکال را می توان از طریق ترسیم خطوطی از مرکز به زوایامی آنها به مثلث هایی تقسیم کرد. مثلث تشکیل دهندة قاعده هرم است. همچنانکه هر زایشی با تقسیم صورت می گیرد، بشر نیز قابل مقایسه با مثلث متساوی الاضلاع است که به دو مثلث قائم الزوایه تقسیم شده باشد.

مثلث متساوی الساقین که زاویه رأس آن ۱۰۸ درجه باشد حاوی ارقام با معنایی است و هماهنگی خاص در خود دارد.

 



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *