لوگوهای سه بعدی چند سالی است که وارد بازار کار شده است و لوگوی بیشتر برند های جهانی را به سبک خود اختصاص داده است اما بهتر است با این لوگوها بیشتر آشنا شوید و معایب و مزایای این نوع سبک طراحی لوگو را بدانید در ساروگرافیک به بررسی این لوگو می پردازیم…
درباره لوگوهای سه بعدی بیشتر بدانید!
لوگو های سه بعدی پیش درآمد به صورت 2بعد طراحی شده و سپس بعد سوم را به آن اضافه می کنند.ولی لوگو اگر 2 بعد باشد بهتر است و زیرا میتوان لوگو را هم 2 بعدی طراحی کرد و هم 3 بعدی.
اما اصل لوگو باید 2 بعد داشته باشد این سخیف را میتوان به وسیله ی فتوشاپ و یا نرم افزار ایلیستراتور انجام داد.و بعضی از طراحان با تجربه و حرفه ای خودشان با تکنیک هایی به لوگو ها بعد میدهند
در متن میتوان با ایجاد سایه نیز بعدی کوچک به لوگو داد.سایه ها باید به تناسب زاویه لوگو طراحی شوند که معمولا از یک دایره با گرادیانت مشکی و بی رنگ ساخته میشود
لوگو های 3 بعدی میتوانند در زوایای گوناگون طراحی گردنند یعنی در 3 محور بچرخنند محور های x y z و هر کدام از این چرخش ها حالت خاصی به لوگوی ما میدهد
رنگ بعد سوم در طراحی لوگو معمولا تیره از رنگ های 2 بعدی سایر است مثلا اگر رنگ های بعد اول و دوم آبی کمرنگ باشد بعد سوم باید آبی پررنگ باشد،چون باید حالتی داشته باشد که بنظر برسد پشت جا گرفته
اگر هم رنگ دو بعد دیگر باشد اصلا 3 بعدی بودن آن قابل تشخیص نخواهد بود .سبک دیگری نیز برای برپایی بعد سوم در طراحی لوگو هست که با ایجاد گرادیانت تیره و روشن حالت 3بعدی به لوگو میدهند مانند لوگوی کمپانی آوتودسک
درباره لوگوهای سه بعدی بیشتر بدانید!